Gyömbértörp

2014.11.21. 10:34

Gyömbérszörp

WikiHU / WikiEN

- 15 dkg gyömbér

- 0,5 kg cukor vagy méz

- 3-4 citrom (felesben lime-mal még finomabb, ha épp van otthon olyan)

- 4 l víz

A cukrot/mézet feloldottam 1-1,5 l vízben, szirupot főztem belőle. Ezt öntöttem rá a megpucolt és lereszelt gyömbérre. Az alaposan megmosott citromokat (és a lime-ot) felbe vágtam, belefacsartam a levüket a lébe és a héjakat is beledobáltam, hadd ázzon. A levet felöltöttem még 2-3 liter vízzel (ennyi fér a legnagyobb edényünkbe :-) ), majd egy óra múlva leszűrtem. Minél tovább ázik a gyömbér a lében, annál csípősebb lesz a szörp a végén. A leszűrt löttyöt kimosott palackokba töltöttem és hűtőben 2-3 hétig eláll. Több időt még sosem próbáltam, nem tartott ki tovább az adag :-)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása